Transport drogowy całopojazdowy, czyli jaki?

załadunek ciężarówki

Transport drogowy całopojazdowy, czyli jaki?

Drogowy transport długodystansowy to wyzwanie nie tylko dla przewoźnika, ale także dla zleceniodawcy, któremu zależy na czasie oraz opłacalności przejazdu. W branży logistycznej jednym z najczęściej stosowanych systemów transportu jest FTL.

Na czym polega transport całopojazdowy?

Skrót FTL pochodzi od Full Truck Load, oznaczającego pełny załadunek ciężarówki. Drogowy transport FTL to w praktyce pełne wykorzystanie możliwości załadunkowych pojazdu lub pokrycie kosztów takiego przejazdu, nawet jeśli przestrzeń załadunkowa nie zostanie w pełni wykorzystana. Koszty przejazdu są oszacowywane na podstawie zdolności załadunkowej konkretnej ciężarówki, a nie za wykorzystaną przestrzeń ładunkową. Oznacza to stały koszt transportu bez względu na to, w jakim stopniu naczepa będzie zapełniona.

Trasa przejazdu w transporcie FTL odbywa się z punktu A do punktu B, bez przystanków na rozładunek i załadunek towarów od innych klientów. Dzięki temu możliwe jest opracowanie najbardziej optymalnej, ekonomicznej trasy przejazdu z w pełni zabezpieczonym ładunkiem.

Kiedy warto wybrać transport całopojazdowy?

Oczywiście wtedy, kiedy przewiduje się, że zlecany towar zajmie całą przestrzeń ładunkową lub jej znaczną część. Z FTL korzystają także klienci, którym zależy na szybkim dostarczeniu przesyłki i nie chcą dzielić się przestrzenią z innymi firmami, aby nie powodować dodatkowych przestojów lub wydłużenia trasy, która może wtedy przestać być opłacalna.

Transport całopojazdowy wybierany jest również w przypadku przesyłu ładunków wartościowych, nienormatywnych czy produktów wrażliwych, jak np. szkło, alkohole, leki, silne substancje chemiczne, porcelana, antyki a nawet zabytki. Z szybkiego transportu FTL korzysta również branża spożywcza do przesyłu produktów o krótkim terminie ważności.

Share this post